dimecres, 1 de març del 2023

2018 de Coimbra a Santiago dia 10: Povoa de Varium - Esponseda

 



20/10/2018

Finalment l'habitació era plena de gent i em va costar dormir. No pas per la gent sino perquè no hi ha manera de que jo dormi bé.

08:50 h. / 07:50 h. Surto de l'Albergue preocupada perquè el mòvil no s'ha carregat en tota la nit. Esmorsant.

09:30 h. / 08:30 h. Hi ha un preciòs passeig marítim que no trepitjo. Vaig pel darrer paral·lel.

10:15 h. / 09:15 h. Aturada técnica. Potser necessiti passar pel lavabo. I de passada carrego durant uns minuts el mòvil.

11:00 h. / 10:00 h. El mòvil no es carrega. estic desesperada. Ara em trobaré tot un tram amb només pastisseries.




11:20 h. 10:20 h. Tornada a la costa. Directament a la platja on una passarela de fusta és el Camí oficial. El segueixo. anoto l'hora i és com un déjà vu.


12:15 h. / 11:15 h. Una altra aturada técnica. demano un café a desgana. Només per poder anar al lavabo sense trabes. No hi ha endolls i a la tele hi ha un canal de reggetton. Molt desagradable. Fugo cames-ajudeu-me. Després torno a la platja una estona més fins que comença una carretera solitària que va entre finques amb invernacles abandonats.

15:00 h. / 14:00 h. M'aturo en Apúlia. No és una localitat molt gran i he sortit del camí fins el café perquè necessitava aturar-me. Fâo no és massa lluny però encara que només siguin dues hores no ho podria fer amb les plantes dels peus bullint-me. La cafeteria té un racó buit amb endolls que aprofito sense demanar permís. M'estaré una hora si fos necessari.

16:00 h. / 15:00 h. Reinicio el viatge. He saludat a dos caminants anglesos. El mòvil s'ha carregat un xic, poru per  a poder-ho utilitzar durant una estona.

17:30 h. / 16:30 h. Reanudo el viatge dessprés d'haver estat aseguda durant un estona amb Who en un bar, a Fâo. Ha sigut una bona estona. Hem rigut amb els que allà n'hi havia i a mi m'ha anat d'allò més bé.

17:45 h. / 16:45 h. Asseguda davant dels Bombers de Fâo perquè algú m'ha dit que em sellarien la credencial. Però dos vells només que em cridaven dient-me per on anava el Camí. Tot el que de bon humor m'havia deixat l'estona abans gairebé  es malmet: com criden els vells portuguesos! Semblen espanyols.





18:15 h. / 17:15 h. Localitat d'Esposaden. Hi ha un plànol a l'entrada. 




18:50 h. / 17:50 h. Entro a l'Hostal Eleven, un lloc petitò i coquetó, amb tots els serveis que puc dessitjar. Forà hi havia els  hostes que m'havien saludat i semblaven simpàtics. Però quan ja m'havia mostrat tot resulta que la llitera és a dalt.

Després del que va passar l'any passat no tornaré mai més a dir que si  a una llitera de dalt, quan, de debó, no puc, no sé, baixar d'una llitera. Em torna els diners i surto d'aquell lloc que tan m'abellia. 

Ho intento en altres llocs. Acabo en el lloc estrany que es diu Zende.

19:30 h. 18:30 h. Arrivada a l'Hotel. Sóc l'única clienta? Tot just en aquell moment hi surt gent tota vestida de fosc. Sé que ha sigut unes noces perquè hi ha un fotograf profesional assegut a l'entrada. És aviat però finalment decideixo no sortir a sopar. Em cruspeixo la poma i el plàtan de la bossa. Demà no sé si inclou l'esmorsar. 












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada