dimecres, 22 de març del 2023

2018 de Coimbra a Santiago dia 23: O Milladoiro - Santiago

 





02/1172018

08:05 h. Surto de l'Alberg a caminar. Abans m'he pres un xocolat i una galeta integral que miraculosament tenia bocins de xocolata.  Estava segura d'haver-la demanat sense res.
Aviat trobo la ruta. Primer per la zona urbana i poc després per un viarany que m'encamina cap a zones boscanes. Comprovo que, si l'hagues volgut fer ahir, encara que era per la tarda, m'hagues desesperat. El camí és molt millor del que esperava, per   a fer-ho de dia. Ahir al vespre ja era molt fosc.






Alterno viaranys boscans amb bocinets de carrer. Passo en un parell d'ocasions per sota de viaductes, ara l'autopista, ara un nus de l'autovia.

10:15 h. No fa fred i completament ennuvolat. He entrat en el que és una ampla aviguda. Si la segueixo arrivo finalment al carrer que em porta directament a la Plaça de l'Obradoiro. 


Entro en una pastisseria i demano café amb llet i croissant. són tots dos totalment anodins. No hi veig el lavabo. Continuo anant cap el centre de la ciutat. He localitzat l'Hotel on vull anar. És  prop. Només m'he de desviar uns 500 metres.

Hostal Rei Fernando. Abans era un Hotel. No esperen clients. Rere tenen una habitació disponible.
Deuen haver canviat la categoria per que és  més barat que l'any passat. Profito per a cambiar-me de pantalons i m'encamino cap a la plaça de l'Obradorio.  Pel camí hi ha una oficina bancària. Trec diners per si de cas, a l'hora de comprar el billet de tren, no pogues utilitzar la targeta.

Quan arrivo a la plaça de l?Obradoiro és plena a vesar de turistes. Hi ha una motxilla o dos però la resta són grups organitzats.  Com que sé on para l'oficina allà que hi vaig. El guardia de la porta vol veure la credencial La persona que m'aten em fa un munt de preguntes. Però finalment em dola la Compostela. Quan torno a la plaça de l'Obradoiro toquen les dotze. 
Mercat d'Abastos.



La quantitat de gent em fa despistar un parell de vegades. Arrivo.


Oh! Oh!


On és la parada on vaig comprar l'any passat?  Un parell de voltes buscant. La senyora que te orujo "de casa" i no la trobo.  Per fi, des de primer moment he reconegut a la mestresa. Però res d'ampolles en la seva parada. Em quedo a preguntar, ves quin remei!!


Em diu que si, que té ampolles d'orujo i també del de "casa" però que no les ensenyi. Són quatre. Canvio les ampolles a la motxilla i m'encamino cap l'Hostal. Quan torno a sortir, després de deixar les ampolles gairebé són les dos.  Opto per anar a dinar. Facis el que vulguis fer sempre dinada. 

Ara estic a l'estació de tren. Esperant a que siguin les quatre. LLavors obriràn la finestreta de vendes anticipades. Com? Sort que no he vingut abans de dinar. Ha sigut més sorpresa que enuig. 

A mi m'ha anat d'allò més bé perquè he pogut anotar les coses del dia abans d'oblidar-les perquè avui la llibreteta la tinc com perduda.

16:00 h. Compra  del billet. No hi ha gaire opcions. El billet car i l'econòmic és el mateix. Només que el barat és inamovible.

Encara és aviat i vull veure un parell de botigues. Una és el Tiger. L'any passat vaig veure un parell de productes que em van interessar però no vaig comprar. Aquest cop el que vist no m'ha interessat. Però uns segells han caigut juntament amb "chips" de coco.

Papereris Primera: tenien llibretes de la marca Rhodia però encara no estic gaire segura de què és el que vull fer l'any vinent. Amb tot han caigut etiquetes i un llibre de tergetes que no sé que faré, bolis de colors i recanvis de tinta per a la ploma. 

Porp de l'hostal hi ha un super on he comprat massa coses. Un entrepà que no volia i aigua que no necessitava.  Cap a les 19:30 h. estava  dutxada i recollint. Em fa por no agafar el tren demà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada