diumenge, 26 de març del 2023

2019 de Santander a Santiago dia 5: San Vicente de la Barquera - El Peral

 

 

21/10/2019

Aixecada tard. Volia sortit de la pensió amb tot fet i això aquests dies em costa.

09:20 h. Esmorsant al bar de l'estació del bus. Café llet petit amb croissant mixte. Miro al mòvil farmàcies on anar a comprar draps pel pipi. No surten. Cap ni una prop d'on sóc ni pel camí ni res.

09:45 h. Començo a caminar. Fa sol. Em poso les ulleres de sol i no hi veig res. A Comilles no vaig tenir la prevenció de treure les ulleres de la seva bossa i l'humitat acumulada les ha malbaratat. És com si hagues deixat una fullola en remull. les capes estàs inflades. Unes ulleres de sol graduades a la merda.

Busco un caramel per a treure'm el sabor del cafè llet. Estan enganxifosos. La humitat ha traspassat el plàstic.
 

 
10:40 La Acebosa. Hi ha una placa explicant que tinc dos opcions: carretera o pista forestal. Opto per carretera. Em perdo igualment. Arribo fins a via del tren on el vigilant del pas em diu que cal retrocedir. L'agraeixo. Retrocedeixo i veig un cartell que abans no havia vist indicant el Camí. Resulta que no és la pista forestal però està asfaltada. Fa pujada.
 
11:10 h. Davant del Cementiri. els Pics d'Europa ja tenen neu. Em passen uns quants caminants. Trec el pal.
 
Torre de l'Estrada.
 
12:45 h. Sardio.  Entro al  Restaurant  Gloria. Necessito descansar i anar al lavabo. Hi ha albergue però és massa aviat  encara. Demano cervesa i un sandwich mixte amb ou que em menjo sorollosament. San sorollós, més de l'habitual en mi, que crido l'atenció de una clienta propera. Estava deliciós.

Muñorrodero. Hi ha bar i jo necessito anar al lavabo. Està tancat.

Pesnés. M'aturo al bar La Barca. Al costat del riu Tina Menor. Tocant el pont sobre el riu. Demano un aigua i un cafè.

16:25 h. Unquera. M'estic davant de l'estació de bus que està al costat de l'estació  ferroviària. El poble està tan net que em fa cosa embrutar-la. Tot i trobar-me un parell de farmàcies passo d'entrar. Acabo de passar per un camí paral·lel a la via del tren tot enfangat i llefiscós.  Tolls i més tolls. En un, la sabata s'ha quedat enganxada en una massa negra i pudenta. M'ha embrutat el peu i l'ànima. Continuo cap a Colombres per la carretera. No hi ha altra alternativa.
 

 
 

 

18:00 Colombres. Intento tres cops entrar a l'Alberg El Cantu. No ho aconsegueixo. Fins i tot truco per telèfon i em diuen que està obert però quan hi torno fins a l'Alberg la porta és tancada i ningú m'atén. Al final de carrer hi ha una botiga i quan pregunto no em saben dir per on cau l'alberg. Una parella d'estrangers fins i tot em fan una mala passada tot dient-me que l'entrada està a la planta baixa, a la cantonada.  Però a la cantonada, la planta baixa, només és un espai d'acumulació d'andròmines i brossa.

Truco a Habitaciones La Arboleda. No obren fora de temporada. Plou una miqueta. Marxo cames ajudeu-me. A la sortida del poble un vell verd intenta lligar-se-me. Només m'insulta.

19:25 h. El Peral. Estic instal·lada a la Pensió Oyambre (com la platja). Potser sigui l'única usuària. Molt amables.

21:00 h. Sopant al restaurant de l'Hotel que tot just hi ha davant de la pensió.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada