dimarts, 28 de març del 2023

2019 de Santader a Santiago dia 8: Ribadesella - Villaviciosa

 

 


 

24/10/2019

08:00 Ja estava vestida i he parat a esmorzar. Per no caure en la temptació d'anar a un altre lloc. Es tracta d'una taula amb brioixeria, uns cistells de fruita, cafè en thermos. Hi ha lloc on escalfar aigua i uns quants microones.

(Aviat van baixar els veïns d'habitació, una parella de belgues,  i els tenia ganes de parlar un xic, encara que fos per senyes, però aviat va aparèixer l'encarregat i es va oferir a traduir el que ells deien, sense molestar-se en  preguntar-te si jo coneixia el francés.  Molt desagradable perquè jo volia alguna frase senzilla, demanar disculpes si havia fet soroll, bromejar.... Però aquell entromès li va treure la gràcia. Sé, pels comentaris que va deixar al Google Maps que després de jo marxar van rajar de mi tot el que va voler). Ho sento Ribadesella però estas acabat per a mi.

 

09:20 h. La sortida por la porta de darrera m'ha confòs. El cas és que fins a les 09:20 ho he començat a caminar per la carretera. Que també és el camí. La carretera no té vial, només compensava el poc trànsit. Ha anat de manera plàcida preguntant-me si tots els plans d'ahir d'agafar un bus per a la pluja haguessin sigut més encertats.

10:25 h. Comença a ploure. A pocs metres es troba San Esteban de Leces. Em refugio en els porxos d'una església. Ni m'ha donat temps a decidir. Ha sigut refugiar-me que veig gent adreçar-se cap un cantó. Sospitant que es tracta de gent tot esperant un bus, agafo la motxilla i vet ací que el bus passa.

11:30 h. Villaviciosa. Passo per l'Alberg i em posen un segell. No em quedo. No encara. Plou o  no plou? En una cafeteria on em prenc un tea que es pot beure un tros generòs de coke d'ametlles. Mentrestant comprovo els alberg  que hi ha d'aqui fins a Gijon. De moment semblen tots tancats. Amandi, el més proper, contesta però em diu que està tancat. L'Albergue de Peón ni tan sols contesta.

són gairebé les 12 i no sé si plourà. No m'atreveixo a anar fins a Deva. són 20 Km.   Torno a l'alberg i em quedo. Deixo anar els fardells i faig una passejada. Encara estic marejada de l'autocar.


 13:25 h. Villaviciosa. Serà una ciutat però en dos patades està feta. Dino al Restaurant La Venta de Valvera. Amanida + sèpia amb arròs en tinta + compota de moma. Abans havia comprat un parell de cosetes i un llapis d'ulls a fi de substituir el llençat. Per la tarde m'estiro fins a quarts de sis.

17:30 h. Infusió a la cuina de l'alberg. Calculo el temps que necessitaré per a la bugaderia i em dutxo. La tovallola està neta però jo que hi veig ho faig tot. Començo a estar cansada d'aquests albergs eixugadora.

Bugaderia.

 

 

Villaviciosa. No era la meva intenció pero les noticies són confoses sobre què està tallat i què està transitable.
Si, a més, afegim la mala informació dels albergs,... doncs això.
He de trucar cada dia per que a Gronze hi diu una cosa pero la realitat és una altra. No és culpa del web @bronze.camino, es que els albergs, el primer día que no tenen clients, tanquen.

 


 


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada