dissabte, 4 de març del 2023

2018 de Coimbra a Santiago dia 11: Esponseda - Castelo do Neiva

 




21/10/20018


08:45 h. / 07:45 h. Esmorsant a  l'Hotel. Estava sola a la sala gairebé fins el final.

09:00 h. / 08:00 h. Començo a caminar i trobo fàcilment el Camí. Hi ha un camí alternatiu per la platja que un ciclista em recomana. El segueixo. Hi ha un grup de cinc canadencs que coincidim alhora. Hem estat caminant junts un bon tros.  

10:25 h. / 09:25 h. Café St. Joao. Possen segells. Aprofito l'oportunitat per a distanciar-me del grup. Compro ampolles d'aigua. Està fent molt calor i estic suant molt. Necessito l'aigua. Al lavabo em cauen les ulleres de sol i un dels cargols rodola. Fòra, a la terrassa, aprofitant la claror del dia, adobo les ulleres. Porto les eines adquades. 

11:00 h. / 10:00 h. Torno a caminar. L'entorn és agradable. com que és diumenge, a la carretera abunden els grups de ciclistes. Un pixapins ho és arreu.

12:45 h. /11:45 h. Trobo una taula de pedra amb une banquetes al costat. Aprofito per a seure, comprovar on sóc i decidir si he d'anar poc a poc o bé, caminar ràpid durant una estona ja aue hauria de dinar. 

13:05 h. / 12:05 h. Pizzeria Mònica, a peu de carretera, prop del Camí. Demano sopa i calzone, amb cervesa. No és pas el preu. Es que és massa menjar. Amb tot, m'ho menjo. Fa una calor sufocant i suo com si estè en una sauna. Apesto i això em molesta. 

13:50 h. / 12:50 h. M'agradaria quedar-me una estona però el restaurant, tot i ser enorme, comença a estar ple. El calzone, tan salat, amb el farciment d'embotits, m'assedega i només que vull beure. Torno a caminar massa aviat. Fa molta calor i no sols al restaurant. Hi ha un bosquet de rivera envoltant el riu Nelvia amb un viarany còmode que aviat s'acaba. 

14:25 h. / 13:25 h. Creuament del riu Nelvia. Les pedres que fan de pont estàn eixutes i no rellisquen. 

14:50 h. / 13:50 h. Aturada davant de l'alberg Dom Nausti. No sé perquè ho he fet però segurament m'ha convidat la possibilitat d'asseure'm una estona. comprovo un cop i un altre quina distància hi ha fins Viana do Castelo. També comprovo la distància fins el proper lloc per a dormir. Amb sudada que porto em qüestiono que pugui arrivar a Darque. Avui no he fet més de 14 Km.

16:25 h. / 15:25 h. La necessitat patològica de desfer-me de la roba que porto posada pesa més que la molt raonable opció d'arrivar a Darque. Són  decisions com aqeusta les que em porta a tornar a programar, un cop i un altre, la ruta.




19:30 h. / 18:30 h. He estat amb els peus aixecats durant una estona i m'ha anat d'all``o més bé. Pero no ho necessitava tant. Amb tot el cel s'ha ennuvolat. arreu passa igual quan durant el dia fa calor bufa el vent i porta núvols. I probablement pluja. 

21:35 h. 20:35 h. continua fent molta calor. suo, em cauen gotes per la cara. Dins de l'alberg la temperatura és tan alta que la roba que és estesa damunt del llit comença a estar eixuta. Hem sortir a sopar. No volia però em quedava sola a l'alberg i no havia res per a picar. ¿I per què no?

Comtemplo a la guia com el tram que n'hi ha fins a Viana do castelo  és gairebé tot rural. Hagues arrivat si m'hagues entosudit?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada