dimecres, 8 de març del 2023

2018 de Coimbra a Santiago dia 13: Viana do Castelo - Vila Praia de Ancora

 




23/10/2018

08:50 h. / 07:50 h. A punt de marxar, m'espero en la porta de la recepció. No hi ha ningú. Què faré? Esperaré fins les nou, a veure què passa. Uns minuts més tard algú em demana des de el primer pis. És la senyora, la mestressa. El menjador  és al primer pis. Sóc l'única clienta: café amb un panet, mantega i formatge. Li ensenyo la targeta. Fet i fet, ella és la senyora Lima, la germana de l'antic propietari del Magalhâes. 

09:20 h. / 08:20 h. Començo a caminar en direcció a la costa. Ràpidament trobo la primera fletxa. Però abans d'arribar a la platja  s'escapen unes gotes de pipi. Apesto a suor i a pipi, faig pudor de sense sostre.

10:00 h. / 09:00 h. Aturada técnica. Tot i que ja m'ho he fet, només unes gotes, entro en una cafeteria al costat del passeig marítim i em camvio de calçes. 

11:45 h. / 10:45 h. Aseguda la platja es bonica. Començo a cansar-me. Una dona, alemana, em demana consell per anar fins a la carretera. Li dic que jo continuaré per la costa. Aparentment ella va cap a la carretera. Poc després va rere meu i segueix per on jo vaig, fins i tot per un viarany vora l'aigua, que a mi m'esgota.






12:50 h. / 11:50 Aseguda al Forti de ...... Rumio sobre el fet de que, per a mi n'hi ha prou de roques, de no portar aigua, de no poder fer un pipí. Miro el Google Maps i veig un camí que va cap a la carretera, prop d'un restaurant. Tinc gana. Decideixo anar cap allà. El restaurant Mariana és tancat i el restaurant de prop Sr. Bacallau, també.  Anant cap el nord s'avisa un café. Sempre hi vagi cap el nord no és problema. 



14:00 h. /13:00 h. Café Moodz on tenen plats del dia, carn empanada i arròs amb llegums. Dic que si. He començat a utilitzar els billets de 5 euros.  Ha anat millor del que em pensava. Necessitava descansar aquesta hora. Les cames em bullien i la pell em pica molt.

Tot i que arrivaré aviat no vull creuar amb barca quan sigui de nit. Així que, si no hi ha inconvenient em quedaré a VilaPraia da Ancora.

plat del dia: arròs amb llegums, pollastre empanat, cervesa, aigua de 1 1/2 l. tot 7,40 €



15:15 h. / 14:15 h. Començo a caminar per la N-13 en direcció Nord. El voral és  prou ample i ho faig per la dreta. M'es enllà, quan el voral es torna estret, canvio a l'altra costat de la carretera. Fa molt de set. En un moment moment, en Camí de la Costa passa per aquesta carretera però no hi vaig cap senyal, excepte una desdibuixada fletxa groga. 

15:30 /  14:30 h. És Afife. El senyal diu que el poble s'acaba però és com si estes instal·lat a l'inrevès.

16:20 h. / 15:20 h. Aturada técnica. Estic a l'Intermarche, així que deu haver una població prop.

17:30 h.   /  16:30 h.  Arrivo a l'Hotel Avenida, davant de la platja, amb escoles de Surf arreu. Molt Coquetó. 12,00 €. Unes joves seuen al porxo tot contemplant la tarda damunt del blau del mar. 

No tenen habitacions individuals. Cap problema.  Em toca la llitera de baix, A la zona hi ha més hotels. Aquest és el més econòmic. El pitjor, el bany i els waters, un pel ridícul ja que és comú per a tothom. Jo ja fa temps que no sóc primmirada.





17:55 h. / 16:55 h. M'han ofertat portar-me en cotxe fins a la bugaderia. Però a mi m'esta donant l'oportunitat de fer turisme. De moment Vila Praia d'Ancora està resultant una localitat encisadora abocada al turisme, que no és masiu i que ha abandonat la seva vessant de llogaret de pescadors.

19:10 h. / 18:10 h. Acabament roba neta. Anar a rentar la roba m'ha donat l'oportunitat de fer un vol pel poble. He passat per una farmàcia i he comprat una crema corporal bastant cara que espero m'ajudi amb les cames vermelles. L'amo de l'Hostal em va assegurar que avui mateix estaria creuant el Miño si hagues continuat caminant perquè estem a tocar. Potser si, però Vila Praia da Ancora es mereix una aturada.

19:45 h. / 18:45 h. Surto a sopar. Al costat, hi ha un café, com no? on m'aconsellen sopa de llegums i peix. La sopa s'assembla a un Pote Gallec i el peix és un fresc peix blau acompanyat de patates baby i tomaque. Per a  veure: vi. No he demanat postres. Encara em queden mazapans alemanys del Lidt.

20:30 h. / 19:30 h. He acabat de sopar i estic esperant que em baixi el menjar. Hi ha un endoll prop del capçal del llit. Cap problema amb això. Tinc gairebé tota la roba neta, preparada la de demà. ara es tracta d'arrivar al migdia a la barcasa que m'ha de dur fins a l'altre costat.


Vila Praia da Ancora c'est la plus bell ville du Portugal

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada