dilluns, 27 de febrer del 2023

2018 de Coimbra a Santiago dia 9: Porto - Povoa de Varium

 



La rutina de rentar la roba.
No és rentar sino eixugar el problema. La roba interior no s'eixuga mai.

19/10/2018


08:40 h. / 07:40 h. Esmorsant. No és un hotel de "cites". Haver tingut experiències anteriors no em donava dret a mal pensar de mi mateixa només perquè era tard i estava encara tocada per la caiguda. Hi ha un munt de gent esmorsant. Tots turistes. 

10:10 h. / 09:10 h. M'arrivo fins una bugaderia. La roba put d'ahir i a l'habitació no es podia fer gran cosa. Estic al bell mig de Porto. Mentrestant la roba es neteja miro la gent. També hi ha molta inmigració magrebí. Quan acabo  amb la bugada ni m'ho plantejo,  directa cap el Metro, a l'estació central prop d'aquí, i surto de Porto, una ciutat gegantina que es mereix una bona visita per a gaudir-la.



11:40 h. / 10:40 h. Damunt de l'estació del Metro hi ha un centre comercial Per si de cas, entro i aprofito per a comprar un nou cable per a la bateria, una miqueta d'aigua, un pegat per a la motxilla amb la bandera de Portugal. I, com no, he de passar pel lavabo.

12:05 h. / 11:05 h. Entro al Metro. Un senyor, molt amablement, m'ajuda a comprar el ticket. No hi ha barreres i qualsevol podria pujar al metro sense billets. Compro amb intenció de baixar a Azuzara. Controlo cada estació a fi de no quedar-me dormida. I tot va com una seda.  De seguida ve un trambia. Perqué en un tres i no res el metro es converteix en un tramvia, abandonant el soterrani i regalant-me els paissatjes portuguesos.



Bacallà, amanida, i arrós. Una canya. Abans una sopa de carbassa. .

13:45 h. / 12:45 h. Azuzara. El camí és a prop. Passant pel mig del poble veig el forn Virgen del Valle. M'abelleix molt i decideixo quedar-me a dinar: sopa taronja, cervesa i un plat combinat que inclou bacallà, amanida, arròs i patates fregides, amb café tot per 6 €. Es ple de treballadors, i el servei es veu molt profesional. Encantada de la vida.

En un tres i no res estic creuant el riu Ave, abans de Vila do conde. Segueixo les fletxes per una llarga avinguda, que es surt de Vila de Conde i arriva a on vull arrivar.

16:20 h. / 15:20 h. Un lloc anomenat Pa de Kilo en dona l'oportunitat de tastar un d'aquells bolos d'arròs, magdalenes i prou.












La diferència un cop has passat Porto és aquesta.
I només és el començament.

17:00 h. / 16:00 h. Plaça do Almada, molt  agradable. Un cotxe entra en la plaça i un guardia li diu que tot ja marxi, la multa la té igual.

17:45 h. / 16:45 h. Arrivo a l'Albergue S. José de Ribamar. M'atenen dins un petit  bureau a l'entrada.  És de donatiu. Té unes quantes habitacions mitjanes, que ja es veu que seràn plenes al final del dia. L'encarregat es sorpren de la discrepancia en els segells. L'explico allò de la caiguda i li confeso que he agafat el metro a fi d'evitar  la ciutat i l'aeroport. 


19:25 h. / 18:25 h. A l'alberg hi ha cordes per a estenedor però  són justetes. Fora, al Mur, i a través de la finestra es pot estendre una peça o dos però jo he rentat tot el que portava posat.  Quan ha començat a venir gent rere meu m'he temut una maniobra estranya per part d'algú en la recerca d'alguna pinza. I si caigues fora, a un pati on ningú hi té accès?

He recollit la roba i he sortit al carrer a la recerca d'una bugaderia. M'ha costa però n'he troba una, no massa lluny. 

20:15 h. / 19:15 h. Sopant. Els albergs tenen això. La gent es recull molt aviat. He recollit abans de sopar per tal de no fer soroll després i he deixat carregant la bateria. M'ha anat d'allò més bé aquesta jornada de descans. I tenir tota la roba neta és una situació agradable. No vull anar a dormir abans de les 22:00 h. però no puc més Faré un últim cop d'ull a la jornada de demà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada