dissabte, 18 de febrer del 2023

2018 de coimbra a Santiago dia 3: Mealhada - Avelos de Caminho

 




13/10/2018


08:55 h. / 07:55 h.   Hotel Oasis de Mealhada. Acabo d'esmorsar. Sé que hi ha d'altres clients però hi estic sola al restaurant que l'hotel té al costat. 

09/30 h. / 08:30 h.  Sortint de Mealhada. La localitat és petita però ben equipada. Hi ha una estació de tren i un park impressionant. Als restaurants de la carretera trobo poca varietat en les ofestes. Gairebé a tot arreu ofereixen Leitao a Bairrada (porket a la brasa)i als restaurants es presenten un rera l'altre, amb amplies zones per a aparcament.

Com que encara estem dins de la localitat, l'única fletxa groga que trobo i mig esborronada, és prop de l'hotel. 

Passo per sardanelo incapaç de distingir els albergs per a peregrins de les cases que no són restaurants. Continuo per la carretera. Com que ja havia abandonat la localitat em va sorprendre no trobar cap altre senyal. Tiro de  Maps i per sort encara puc rectificar. A l'alçada de Alpalháo el camí passa per l'altre costat del poble. 

Tot surt bé.

10:40 h. / 09:40 h.  Fa tanta calor que m'he de treure el jersei.

11:20 h. / 10:20 h.   Estadi Municipal d'Anada. Em paro prop d'un estadi. Juga la canalla al futbol. Prop es veuen alguns pares. No són permesos per a entrar on juguen els nens. Fruits secs i augua, em va molt bé el descans. El centre esportiu sembla de qualitat.


12:45 h. / 11:45 h.  M'aturo. Començo a neguitejar. Quants kilometres he fet?

13:20 h. / 12:20 h.  Avelas.  Després de passar la Quinta de les Camèlies. Prop d'aquí ni ha un hotel. He d'estar a la guaita. Trec el mòvil i miro Maps. No m'aclaro. Quan finalment sé on sóc ja m'el passat.

14:00 h. / 13:00 h.  Em trobo un banc de pedra a l'ombra. Decideixo no només seure, sino fer una becaina. Amb el jersei fent-me de coixi, gairebé ho aconsegueixo.

14:55 h. / 13:55 h.   Passa José, que ha començat també a Coimbra. Pel que em diu, aquest matí. ´

es migdia i ha ha fet 30 Km.? Em diu que es diu José i que és de Zumaia, prop de Donosti. S'espera dins que torno a aixecar-me i tornar a caminar.

Paso per Avelas de Caminho, La Guia que porto em diu que a la dreta, a 750 m. hi ha um complex on puc passar la nit. Així que començo a caminar. Encara em queden uns dotze  quilomètres fins a Ageda. Si hagues trobat un restaurant on dinar potser no hagues pres aquesta decisió però no he trobat on seure una hora i fer un mos. Pero resulta que el complex està a geirebé 4 km. sóc conscient de la pifiada quan ja he fet una més que pesada pujada. 

El lloc es diu Estalagem de Sangalhos. No és el lloc més adient per a parar. És un hotel per a retirades esportives. Només arrivar m'he dutxat i m'he allitat. Era aviat i una migdiada no em perjudicaria...

Quan m'he aixecat he anat a rentar la roba. Oh!! Sorpresa. No tenen retadores ni eixugadores.  Si vull, demà tenen un servei per els clients i els de l'hotel renten la roba ells.

_______________________

Lliçó apresa: el primer només arrivar és la roba.

_______________________

L'he rentada a mà i l'he estès en la balconada que té l'habitació. Si l'hagués rentat quan ja m'havia dutxat ara etaria eixuta.



Confio en que durant la nit, si no plou, s'eixugui. La deixaré també durant l'estona en la que esmorsi, a veure si amb el sol matiner s'acab d'eixugar. M'han dit que el sopar serà a les vuit o sigui a les nou del meu rellotge. Hem fet una miqueta de broma respecte a això. L'esmorsar és a les 07:00 h. d'ells.




21:15 h. / 20:15 h   Sopar a l'hotel. Només erem un senyor solitari i jo amb pinta d'esportista (negre, gegantí i amb xandall). Tot sopant he tingut que marxar a correcuita cap a l'habitació perque sentia com plovia. Quina mala sort!! Si hagues penjat la roba rentada només haver-me dutxat pel de matí hagués estat eixuta.

Torno al sopar, al menjador buit, i acabo el sopar.  Quan m'allito rumio sobre aquests petits defectes que em poden perjudicar tant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada