dijous, 23 de febrer del 2023

2018 de Coimbra a santiago dia 6: Albergaria-a-Velha - Oliveira de Azanais

 




16/10/2018

07.12 h. / 06:12 h. Milagros Gómez em desperta amb un missatge de Wassapp tot dient-me que va des de Lleó fins a O Cebreiro. No m'enfado perquè el meu cos feia uns minuts que s'havia despertat i em demanava fer pipi.

08:20 h. / 07:20 h. Sortida de l'alberg. Em dirigeixo cap on va el camí però no hi veig cap senyal. Tiro del m'ovil i segueixo les indicacions de la pàgina Gronze.  

08:40 h. / 07:40 h.  En el mateix poble m'aturo per a esmorsar. M'hagues menjat mig forn. Café amb llet i croissant del bo. El café amb llet no m'escau i mentrestant camino el reflux m'ataca i m'he d'aturar buscant un lloc per a vomitar. (per sort no va caldre).

Aviat el camí tira cap una pista forestal en una plantació d'eucaliptus.,  i  fins a l'Alberg A Nova és així. Mentrestant el miro veig dos homes que van cap a Fàtima. Avui només m'he trobat a dos ciclistes que anaven en la meva direcció i després ningú més. 


11:10 h. / 10:10 h. La pista forestal tenia un tram llarg inundat. Entre els arbres hi ha un caminoi ja fet perquè, segurament, és habitual que estigui inundat.  Recargolaments: demano a la sra. de l'Alberg que em deixes passar. Tota educada de mi no li deixo cap propina ni porto regalets. Segueixo per la carretera i jo ja vull seure, on sigui.

11:45 h. / 10:45 h. En café on al vidre està pintat

LA VIDA É SUPER

he entrat per a seure i he demanat un café amb llet. 



12:30 h. 7 11:30 h. Trobo una plaça amb seients i aprofito per a seure, treure'm la roba que em sobra i recolocar les calces encara húmides darrere meu, que li doni el sol i s'eixuguin.

14:30 h. / 13:30 h. Estic a Pinheiro de Bemposta i acabo de veure que he deixat enrere l'Alberg-Hostal Moinho. ¿Què fer?  És massa aviat per a ficar-me en un alberg. Els quilometres que no fas avui els has de fer demà. Així doncs, continuo caminant. Hi ha un forn-pastiseria. Aquest cop demano una canya. Un panet farcit de llom adobat i un pastisset petitó que només és de crema.



15:10 h. / 14:10 h. Torno a caminar. Fa molta calor i el camí és estrany. continua per una carretera que va paral·lela a la via del tren. Un tren de via estreta. De tard en tard, el camí passa per les vies, literalment, i sembla divertit. 


Quan ja era a Oliveira de Azemeis els budells s'han tornat a moure ¿Aquí, ara? Coi, què inoportunes. No sé com he arrivat fins el que semblava  ser la ciutat i he preguntat a unes dones per una cafeteria, perquè m'estava fent pis.




18:55 h. / 17:55 h. Com pot ser? El cas és que estava tan enfadada amb mi que he sabut entretenir-me  en comprovar si en important, no  hi ha quelcom més que l'alberg dels bombers o el hotel on estic ara.

No aprofito per a comprovar les dades dels albergs i de les pensions i ho pago ara,  hospedada en un super-mega-hotel sense necessitat ja que podria haver anat a una pensió.

Lliço apressa: Quan seus comprova on pots passar la nit tot repassant internet i les guies.




19:45 h. / 18:45 h. El Hotel  Dighton ho he pagat amb targeta que per  això l'he portada. Intentaré tenir més cura del que faig a partir d'ara.  El Sr. Ha sigut molt amable i m'ha regalat un bon descompte per ser peregrina. 

21:00 h. / 20:00 h. Després de la dutxa m'he vestit i he portat la roba a una bugaderia que havia vist quan caminava cap  l'Hotel. La rentadora petita estava ocupada i per tal de no esperar l'he ficada on he pogut. L'encarregada s'ha esperat a que jo acavés per a poder tancar. Mentrestant m'esperava es quan he vist que a la localitat hi havia pensions. Amb tot el que creia que m'havia mirat els plànols buscant on dormir. No et pots refiar..

Hi ha un ventilador molt molest en l'habitació que no se com aturar-ho. Espero que treient la clau sigui suficient.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada