dissabte, 25 de febrer del 2023

2018 de Coimbra a Santiago dia 8: Santa Maria de Feira - Porto

 



18/10/2018

08:00 H. / 07/10 H. He baixat  a esmorsar pero encara no ho tenen preparat. És negra nit i cerco per on continua el Camí, fins i tot  començo un tros per la part de darrere de la carretera. El carregador no va bé. Hi ha alguna peça que falla i no acabo d'endevinar quina.

09:15 h. / 08:15 h. Encara en l'habitació, després d'esmorsar. Quan surto de l'hotel ja es veu tot i començo a caminar.

11:00 h. / 10:00 h. Hi ha una d'aquests forns tan bons. Encara tinc l'esmorsar a la gola però necessito passar pel lavabo. Finalment surto sense consumir. 

11:15 h. / 10:15 h. Vila de Mozelos. Com que havia oblidat comprar aigua i no m'atreveixo amb l'aigua de l'aixeta (que és bona però potser no em vagi bé  amb la diarrea crònica que m'estic gastant des de Madrid) entro en una altra pastisseria. Demano café i un pastisset d'aquest, de crema! No m'acaba d'anar bé la crema. 

12:45 H. / 11:45 h. Hi ha un banc a tocar de l'autovia A-41 i aprofito per a seure-m. 

13:55 h. / 12:55 h. Un entrepà i una cervesa a Grixo. Acabo de passar per davant de l'alberg i m'estic temptada de quedar-me. Però és tan aviat. Fins a Oporto ja no hi ha llocs on dormir i són 16 km. sobre el paper. Dino.



Un mos mestrestant decideixo què fer.
Massa aviat per a quedar-me a Grijó pero el proper lloc on poder dormir és a 15 quilometres.



14:30 h. / 13:30 h. Ja he dinat i dubto d'agafar un autobus. Acaba d'entrar una parella. són grans i diuen ser de Servia. Els fa gràcia quan els dic que sóc catalana.  Diuen que arrivaran a Porto, que només són 4 hores de caminata. Jo no vull però en fa cosa que em vegin agafant l'autobus i continuo a peu. 

14:45 h. / 13:45 h. Començo a caminar. Les cames les tinc cremades per darrere. No he portat crema de protecció solar i el sol crema. El camí passa pel bell mig del cementiri perquè la carretera és tan estreta que ni tan sols poden passar els vehicles amplis.

16:40 h. / 15:40 h. Els servis m'adelanten. Però els trobo en un bar i els acompanyo a la taula. Poso un segell. 

18:15 h. / 17:15 h. Fa estona que camino. He passat per un bosc on hi havia una carretera romana, uns metres, molt bé conservada. Em perdo, no hi cap senyal visible: passo una estona per cases i agafo el camí equivocat. Continuo per  la carretera,  un camí amb  més lògica, i continuo sense veure senyals. Hi ha l'entrada a una arbreda i m'endinso fins que no es pot veure des de la carretera i faig les meves coses. És molt més que una diarrea, tinc la sensació que el menjar ni tan sols es queda a l'estomac més cinc minuts.

Torno a la carretera i no sé que fer. Un home em diu que per all'a no hi passa el camí així que retrocedeixo amb l'intenció de trobar l'últim senyal que vaig veure. I tot just on em vaig desviar cap a la carretera, allà hi és, al terra, groller. Tinc la sensació que els peregrins passan pel camí dels ciclistes i no pas per ací perque el viarany que hi ha davant meu te pinta de no ser trepitjat mai.

19:00 h. / 18:00 h. Reinicio el camí. És un viarany estret  i tranquil al començament, d'entre els arbres, i quan ja em pensava que estava a punt de sortir d'aquell bosc em trobo que l'últim tram és un seguit de pedres relliscoses fent escales. 

Estic plena de mals pensament. Recordo com a la mare li agradava evidenciar-me davant de tothom quan jo em mostrava poruga en aquestes situacions. Estic tan enfadada. La trobo tan a faltar! I... au!! peu mal possat i he caigut cap endavant. Si hagués caigut de cul no ho hauria contat. Abans d'aixecar-me he plorat fins aquedar-me sense llàgrimes, com una beneïta. 

19:50 h. / 18:50 h. Aquesta relliscada m'ha fet por. He caigut a bell mig del no res. Si necessites ajut, com explico on sóc si ni tan sóls sé com he arrivat fins ací.  El genoll esquerre s'ha ferit encara que no és veu greu. Arrivo a les afores de l'àrea metropolitana. Hi ha parcs i seients on em recopero durant uns minuts. Decideixo preguntar en una churrisqueria si hi ha Hotels, pensions, residències i em diuen que prop de Porto. Però jo ja havia comprovat que per a Porto  encara quedaven uns 10 quilometres. Pregunto si encara hi ha buses per a Porto, que no sigui massa tard i em diuen que segurament si. M'indiquen on és la parada el bus. Un dels clients s'ofereix a portar-me a Porto si m'espero a que acabi el negoci. Declino l'oferiment. Els negocis poden portar hores i encara no és tan tard com per a que passi l'autobús.





Converso amb el meu germà amb missatges. Ell també ha tingut un petit accident. M'envia una foto d'un dels gats de casa. 





Aquest tram és el més important i no el gaudeixo: L'actual Vilanova de Gaia és el cor de Portugal. És la població que va donar origen a la població de  Porto, a l'altre costat del riu Duero, i d'on deriva el nom de Portugal: Porto --> Portugal.

20:20 h. / 19:20 h. Bus cap a Porto (3,10 €) Al final del recorregut em fa l'impressió que he agafat el penúltim bus. Tinc sort. Arrivo a Porto i miro on sóc a través del Maps si hi ha un Hotel prop i quan costen. Estic al bell mig de la ciutat i tots són caríssims. A partir de 100 €. Em quedo a l'Hotel  IStay que tot just hi ha prop de la parada el bus. Hi ha una col·lecció de dones davant de la recepció. Serà un d'aquells hotels de  "cites"? 70€ Ni em molesto en rentar la roba. Demà preguntaré per un lloc on rentar-la i eixugar-la i despres, cap el migdia, bus fins després de l'aeroport. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada