divendres, 24 de febrer del 2023

2018 de Coimbra a Santiago dia 7: Oliveira de Azanais - Escapaes

 




17/10/2018

08:50 h. / 07:50 h.  La nit no ha sigut bona pero el cos ha descansat. Ja he esmorsat. El bufet no era diferent al d'altres hotels. Fora encara és fosc. És com si hagues boira però en minuts desapareix. Fa calor. Tot el camí fa baixada i ho aprofito per a caminar una miqueta millor.

10:40 h. / 09:40 h. Cucuçaes. A Feirol, una cafeteria-taverna abans de tirar cap St. Joao. La guia diu que ara toca pujades. He fet bé aturant-me. 



Després de petits incidents d'aquests dies m'estic obligant a aturar-me sempre que veig una panaderia - pastisseria.
El pà és bonissim i aquest cop m'hagues perdut un vegetal de pollastre i poma amb salsa agredolça que es menja sense ganes.

13:00 h. / 12:00 h. Acabo d'esmorsar. tenien un ventall d'entrepans vegetals incrïbles. Demano un de pollastre amb poma embolcallat amb una salsa agradolça de poma. cervesa, aigua, pastis de crema i  l'entrepà tot 3,80 €.




13:50 h. / 12:50 h.  He arrivat a s. Joao da Madeira. Encara és aviat i no em quedo.

14:15 h. / 13:15 h.  Museu Chapelaria (barrets). Prop hi ha un museu del calçat. Passo per un centre d'art però né si és una escola o uns espais multiús. 

14:45 h. / 13:45 h. Arrivo a Arrifana. sense ganes entro en el forn de la població només per l'oportunitat de poder utilitzar el lavabo. Fins a Porto queden uns 40 Km. Ni em plantejo anar en dos dies. Neguitejo. Em quedaré a Malaposta o puc arrivar a  Lourosa? 

17:00 h. / 16:00 h. Fa estona que plou. Estic a la carretera. Molla. Un parell de cotxes m'han  dutxat.



Plou. Amb la proximitat del vespre he optat per quedar-me aquesta nit en un hotel (Hotel Feira Pedra Gala). .





19:30 h. / 18:30 h. Hotel Feira Pedra Bela. No tenen eixugadora. 40 €.

20:30 h. / 19:30 h. Em queden uns 20 dies i he de fer 340 km. Així que la visita d'un dia a Oporto queda totalment descartada. He de decidir durant el dia de demà què fer perque el 19, si tot va bé, ja hi sóc allà i puc fer dues coses: entrar en la ciutat i morir-me de caminar per la metropoli fins a quedar-me  sense esma o puc agafar un bus fins a l'aeroport on em sembla que hi ha alguna cosa per a dormir. Els dos camins, el central i el de la costa es divideixen prop de l'aeroport. 

A l'hotel no acaba d'anar els endolls. Hi ha dos eixugacabells al lavabo i no se com fer-los anar cap ni un. Necessito guanayar un dia com sigui. He perdut un dia amb les humitats, la roba interior molla i tot l'enrenou que la pluja m'ha provocat. 

21:25 h. / 20:25 h.  Com sé que ja porto uns quants dies caminant? Perquè, tot i la compra en el Lidt, la bossa del menjar s'ha fet petita. Des de ben començament aquest camí tenia la dificultat en els llocs on volia dormir. 

Oporto, Viana do Castelo, Vigo. Si fos capaç de treure aquestes ciutat del problema segurament podria organitzar-ho molt millor totes les etapes.




Dos dies i no em baixa la vermellor rere les cames. Al·lergia a les cintes i a les cordes del material esportiu?   (Després he sabut que simplement m'havia cremat pel sol).




21:50 h. / 20:50 h.  Estic segura que en l'habitació del costat hi ha un fumador. El soroll obrint i tancant la finestra per tal d'expulsar el fum el delata.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada