divendres, 1 de maig del 2026

2025 de Lisboa a Santiago dia 33: Pontevedra - Caldes del Rei

 




16/12/2025

Pontevedra. Objectiu: caminar per la carretera fins A Xinqueira i tornar a consultar. Vull arribar a Briallos perquè està prop de  Caldes del Rei (5 km.).

08:15 Aixecada.  Cap a les dues de la matinada el mòbil, en càrrega, va relliscar i va caure. La tauleta no  és massa alta però el cable del carregador va tirar de l'endoll i va marxar el corrent o alguna cosa així. El cas és que m'adono que no tinc llum. Què fer? No faig res. La llanterna de cap està totalment carregada i amb això em puc manegar d'allò  més bé. 

I així ha sigut quan m'he aixecat. Amb la llinterna m'he manegat al bany d'allò més bé. Un altre problema ha sigut l'aigua que sortia de la dutxa que ha arribat fins el passadís i ho ha deixat tot mullat. 

He esmorzat al bar-cafeteria del mateix hotel. I he sortit. Em trovaba tan bé que no he pujat a l'autobús a A Xunqueira. Mal fet. La carretera etava vorejada per voreres amples fins molt endavant i això m'ha temptat.


09:20 Pontevedra. Surto de l'hotel.  Tot és tan pla que em confio.

10:30 Bar Galo Daurado. Entro més aviat pel segon segell. Demano un café i em serveixen un café llet. Va ser una sort que m'atures perquè el cos em demanava lavabo. 

11:00 Surto del bar. Hauria d'haver controlat millor el Maps. A vegades  l'esgotament  no ajuda. Més enllà la població d'Alba té un aturador: Decideixo continuar fins Carpozons. El Maps em diu que hi ha un aturador però l'autobús quan passa no s'atura. 

11:43 Carpozons. L'autobús passa i passa de mi, perquè l'aturador està uns metres més enllà. Jo m'he esperat on diu Maps, una petita explanada amb espai de sobres per a que un autobús faci una aturada. 

Continuo caminant pel vial i m'apropo fins al següent poble. Semblava una bona pensada. I no ho era. 

13:05 Bus. Jo ja estava cansada i he intentat solucionar-ho  i ha sigut pitjor. He anat fins més enllà i he tingut que tornar a l'aturador. Quin fart de caminar per a no res. 

Perquè he dit a la conductora que anava fins a Briallos? Volia aparentar que entrava caminant però els peus no em responien. 


13:50 Em desvio cap rere una casa a fer pipi amb l'esperança no hi passi ningú. Només cal que tú necessitis intimitat per a que tothom passi.

14:20 Bar Restaurant Carote. Fora diu "Comidas" i al Gronze diu que aquesta zona anomenada Tive hi ha molts restaurants. Quan entro em diuen que no tenen menú. Que tal, ja no fem menjars? Odio la Galicia deprimida. 


14:50 Caldes del Rei.  Albergue Pensió Timonel. L'encarregada es sorprèn que demani una habitació. Li dic:

- Es que ronco. 
- Ah! La sala és muy grande. 
- Realmente, és que me levanto quatro o cinco veces a hacer pipí durante la noche.

Ara si que ho ha entés. Només deixar la motxilla a l'habitació surto. Ella que em veu i a la pregunta "donde puedo ir a comer" em senyala a l'altre costat del pont, un lloc anomenat Termas.

15.40 Restaurant Termas. Tres cominants que em van adelantar al començament del poble hi són allà, a la terrassa, disposats a menjar.

Demano sopa i pit de pollastre. Abundant. Ja estic a  la Galicia dels plats abundants. Després m'apropo a una botiga de productes asiàtics cercant aigua de coco. Una llaminadura. El que sigui. 

Trobo un grup de jovenetes parlant de nois, rient i fent les coses que s'han de fer en aquestes edats. Trobo aigua de coco i tea amb bubbles . Compro una de cada.


16:40 Estic tan esgotada que em quedo dormida. 






















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada