dilluns, 2 d’octubre del 2023

La mare s'ha mort

 

 

 

 La mare s'ha mort.

Dijous. 

S'ha mort.

Ha sigut una setmana ben be estranya.

 

 


Dimars vaig anar a Reus. La meva intenció era apropar-me fins a Curtidos Borras a comprar fil Anchor del número 12. Però no tenien. Penedida de no haver portat la capsa de l'últim cop que els vaig comprar fil, ni tan sols portava una fotografia, vaig asentir cada cop que m'explicaven com és que no tenien fil. 

M' oferiren fil de fer ganxet. La mateixa marca, el mateix gruixut del fil,... És el mateix fil, oi? Dons no és el mateix. El recargolament del fil de brodar no és el mateix que el del fil de fer ganxet. El fil de fer ganxet és, diguem-ne, elàstic. Com va a ser el mateix fil si el fil de brodar si costa cinc cop més  que el fil de fer ganxet.


Els vaig comprar alguna cosa.  Amb certa sensació de desolació vaig voltar per la ciutat de Reus comprant alguna coseta ací o allà i després d'un segon café vaig tornar a Tarragona.  El cert abatiment em va bloquejar i durant el trajecte en bus tan sols era capaç de mirar el paisatge i prou tot comprovant si plovia o no.

Durant els últims anys he comprat fil en merceries en liquidació, la majoria per internet. Encara puc comprar aquest fil en Amazon però quan inicies el tràmit per a comprar et trobes que ja no queden colors com el negre, el gris, el vermell... 

A casa, després de dinar, medites què fer. Quant fil et queda? Per a una temporada. I després que? Després punt de peyote o punt quadrat. I perquè no fas servir els fils que ja venen específicament per els treballs en telar? Perquè són com unes silicones que no m'agraden gens. 

 


 Dijous, cap al migdia rebem una trucada tot avisant de la mort de la mare. Sense plantejar-nos ni tan sols en trucar a ningú, entreguem les claus del pis a una veïna per a què vigili la nostra gateta Kira Neris i pujem al cotxe camí d'Alacant.

Potser Alacant estigui al costat de casa. Però no és aixi. Gairebé són més cinc hores. Mon germà conduïa i jo trucava a dojo a tothom. A la residència on estava ingressada, a l'assistent social que controlava tot, al tanatori, què estava en Torrevieja.

















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada