dijous, 9 de març del 2023

2018 de Coimbra a Santiago dia 14: Vila Praia de Ancora - A Guarda

 




24/10/2018

08:30 h. / 07:30 h. Molt a prop de l'Hotel hi ha un d'aquests forns i es on em prenc un d'aquests pans foradats de llom adobat. Ha no hi ha gent esmorsant tot i que encara és forc. A mi ja  em va bé aquest esmorsar. M'agrada poder veure les fletxes encara que sàpiga amb tota seguretat per on passen.

Començo a caminar.

09:30 h. / 08:30 h. Fa fred. És el primer dia que no em sobra el jersei.  Camino vora la costa tota l'estona. Però hi ha un punt en el que es pot escollir passar prop de la carretera o bé continuar per la costa. Opto per seguir el camí oficial. Necessito comprar aigua i poder passar pel lavabo. 

Moledo do Minho. Aturada per café i segell. 




10:15 h. / 09:15 h. Torno a caminar. La via va molt dreta cap endavant. En un habitatge surt un veí i em saluda. Al balcó  de casa seva hi ha un munt de plaques amb la vieira penjats de la paret. No em pregunta si vull un segell i jo no li demano. A la credencial hi queda un munt d'espai desaprofitat només parquè els que posen el segell ho posen on volen. No hi ha manera de fer-los entendre que no han de posar el segell on volen sino al costat de l'últim.

11:00 h. / 10:00 h. Aturada en un banc. Només són uns minuts.
11:10 h. / 10:10 h. Estic en Caminhas? No ho sé pero com que sánuncien les poblacions quilòmetres abans   de que la població hi sigui, no et pots refiar.

11:15 h. / 10:15 h. Aturada técnica. Café Central de Caminhas. Realment estic a la població. M'adreço cap l'embarcador. No hi ha ferri fins a les 14 h. o sigui fins les tres de la tarda. És temptador perquè a A Guarda no hi ha lloc per a Dormir, tot i Així prefereixo anar en ferri.

12:15 h. / 11:15 h. Aturada per a dinar. Es massa aviat però és una bona manera de passar l'estona. Per primer cop desconfio de deixar la motxilla al costat de la taula mentrestant aprofito per a anar al lavabo. Les localitats frontereres atrauen gent estranya, sense principis, i no et pots arriscar.

13:30 h. / 12:30 h. Després de dinar faig una passejada per la localitat però el cansanci d'aquests dies fa que l'únic que vull és estirar les cames. M'adreço cap l'embarcament.  No sóc l'única que espera neguitosa. Hi ha motorista que cap a les 11 ja ni era, una parella de dones, uns alemanys que havien coincidit al camí i a l'Hotel Avenida de Nova Praia de Ancora. Cap a tres quarts de dos la gent comença a bellugar-se inquieta però la finestreta on venen els billets encara roman tancada.

Finalment, quan faltes 10 minuts hi apareix un senyor que es fa de rogar.Però només som 6 clients. Tots aquells cotxes que hi són a l'aparcament aparentment tot esperant el ferri, no pujen. Doncs no: som la parella d'alemanys, el parell de dones, el motorista, tres ciclistes espanyols i jo.

15:05 h. / 14:05 h. Surt el Ferri. I en menys de 10 minuts ja hi som a Galicia.




15:15 h. Ja hi som a Galicia. Tot just davant meu hi ha el primer senyal. Em semba veure 165 Km. 



Un cop surts de les cases que hi ha a la costa t'endinses en un bosquet, una plantació d'eucaliptus, molt agradable. Aviat arrives a A Guardia, una població important i amb alberg. Segueixo les fletxes grogues i aviat arribo a l'Alberg però no em quedo. No hi ha ningú i és massa aviat.

La segona opció que et dona Gronze és l'Hostal del Mar a les afores d'A Guardia. Vet aquí les paraules màgiques. és a les afores. A Ponferrada vaig aprendre que si t'és possible  sembre millor a les afores. Per no haver de passar per la ciutat, que no sembla camí ni res.

17:20 Surto de A Guardia i començo anant per la costa. trobo l'Hostal del Mar molt ràpid.

18:50 Dutxada i amb la roba neta em sec una estona tot esperant l'hora d'anar a sopar.

21:30 He sopat un entrepà de primera en un lloc anomenat Bergantin. Un local a la carretera on tenen de tot. Recomanat pel Sr. de l'Hostal.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada