dissabte, 21 d’octubre del 2017

Elasticitat








L'estasticitat és la propietat mecánica d'alguns materials de patir deformacions reversibles quan estan sota l'acció de forces exteriors i de recuperar la forma original si aquestes forces deixen d'actuar.

L'estasticitat s'explica, a nivel micróscòpic per la interacció de les forces que actúen entre les partícules que formen el material. La variació d'aquestes forces (a causa de la tensió externa) fa canviar la distancia entre les partícules (que produeixen una deformació macroscópica dels cos).

Per a nivells relativament baixos de tensió, el treball mecànic necessari s'acumula en forma d'energia mecánica en el material, i s'allibera només quan desapareix la causa que l'ha causat i les partícules poden tornar a la seva posición original (el cos recupera la seva forma original).





Aquesta peculiaritat de l'elasticitat, el fer que l'objecte  torni a la seva forma inicial un cop has deixar d'exercir la força que el deformava, és una cosa que els venedors de calces no acaben d'entendre.

Veiem com va la cosa:

Variant 1

Si jo demano unes calces de la talla 48 no cal que treguis unes de la talla 42. I és aquí on entra l'elasticitat i el seu principi que els venedors no entenen.

Ja se unes calces de la talla 42 o 44 es donen prou i de sobres per jo les pugui utilizar. Aparentment. Pero es que  la llei de l'elasticitat diu que l'objecte, o sigui les calces, tornen a la seva  forma original un cop deixes d'estirar-les.

Estic grasa. Però el meu cos també és sensible. És a dir. Per molt vaca burra que el venedor cregui que sóc, al meu cos, quan li fiques una cosa que l'apreta, també se li talla la sang.

El millor que té un gran magatzem, sobre tot a Tarragona, és que t'estalvies el venedor. Aquest venedor incompetent, que no acaba d'entendre que, quan tu demanas un producte, deu ser per alguna raó, i que donar-te un altre només que farà que no tornis mai més a aquell negoci.


Variant 2
 
Si jo demano unes calces de la talla 48 no estic demanant una faixa. Per que si jo en volgues una faixa demanaria una faixa. Ja sé que estic grasa. Tinc miralls a casa. No necessito que  tú, pobre infeliç em recordis que estic grasa. Pero jo he demanat unes calces i això és el que vull comprar.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada